Köklü bir tarihe sahip olan Renault Trucks'ın kaderi günümüzde tüm Dünya yollarında dolaşmaya devam ediyor.
1894-1909 : Öncülerin çağı
1894 yılında Lyon'da Marius Berliet tek silindirli bir motor tasarladı ve bunu hayata geçirdi, daha sonra petrolle çalışan ilk arabasını yaptı. 1906 yılında ilk kamyonunu yaptı.
1898 yılında Paris yakınlarındaki Billancourt'da Louis Renault 4 vitesli bir şanzıman yaptı, daha sonra ise çeyrek beygir güç üreten ilk otomobilini üretti. 1900 yılından itibaren kendi kendine ilerleyen ilk ticari aracı, 1906 yılında ise Paris şehri için günümüzdeki otobüsün atasını üretti.
1914-1918 : ilk seri üretimler
Berliet'de Verdun cephesine gönderilmek üzere günde 40 CBA kamyonu üretildi. Renault ise Marne'daki zafere 600 araç ile katkıda bulunarak Renault'nun tarihteki yerini almasını sağladı.
1917 yılında Renault tarihteki ilk modern tankı yaptı. İlk 4x4 kamyon Latil tarafından üretildi. Bu 1898 yılında geliştirilen önden çekişin doğal bir devamıydı.
1919-1928 : büyümek için yayılmak
Louis Renault ve Marius Berliet endüstriyel dehalarını kendi otomobil gruplarını oluşturmak için bir araya getirdiler. Berliet Fransa hükümeti tarafından sipariş edilen Renault FT 17 tankının üretim sürecine de katkıda bulundu.
1923 yılında Renault karayolunda giden çekiciyi yapan ilk marka oldu. Aynı yıl içerisinde yanan odundan elde edilen gazı motor yakıtı olarak kullanan araçlar ve tüm tekerlekleri servo frenlerle donatılmış olan ilk çekici üretildi. 1928 yılında ilk dizel motor kamyonlarda kullanılmaya başlandı.
1952-1978 : grup oluşumuna doğru atılan adımlar
1952 ve 1974 yılları arasında Laffly, Rochet Schneider, Camiva ve Citroën Ağır Vasıta Bölümü Berliet'ye katıldı, 1957 yılında Dünya'nın en büyük kamyonu olan Berliet T100 üretildi !
1955 yılında Renault ve Somua kamyon departmanı olan Latil'in birleşmesinden Saviem doğdu, çok kısa süre sonra 1965 yılında Richard Continental ve 1975 yılında Sinpar Saviem bünyesine katıldı.
1978 yılında ise Berliet ve Saviem tek Fransız ağır vasıta üreticisi olan "Renault Véhicules Industriels", yani Renault'nun kamyon bölümünü oluşturmak için birleştiler.
1983 yılından bu yana hedef dünya çapında liderlik
Renault Véhicules Industriels uluslararası bir grup meydana getirmek amacıyla 1983 yılında Dodge Europe'u daha sonra 1990 yılında ise efsanevi Amerikan markası olan Mack'i bünyesine kattı.
1992 yılında ise çok önemli bir adım atıldı : Renault Véhicules Industriels, Renault V.I. halini aldı 2001 yılında Renault V.I. Volvo grubun bir parçası haline geldi.2002 yılında uluslararası "Renault Trucks" adını aldı